måndag 4 maj 2009

Bosse af Ulriksdal


Kungen på Slottsträdgården Ulriksdal heter Bosse Rappne och han har ett helt hov med kunnig personal. Tänker att det är dax för en tur till Slottsträdgården igen. Jag ska titta på uteväxter. Både sommarblommor och perenner.

Sen
, i augusti, vill jag dit för att få gå mellan raderna av frilandsodlade snittblommor och plocka mig en ruffsig bukett.

Lunch
vill jag äta i trädgårdscaféet, antingen vegetariska buffén eller bara soppa och det goda mörka brödet.

Bilden
är från Danutas sådder inne i växthusen. Hon skriver på www.rappne.se :


"Sådderna
växer för fullt och de kommer att dras upp i växthuset ända fram tills juni då det är dags att sätta ut de skolade plantorna. I april började vi förbereda jorden ute på frilandet. När jorden har torkat upp, i början av maj är det dags att börja sätta ut de första grönsakerna ute på frilandet! Inom kort kommer jag att lägga ut sortlistor över de grödor vi ska odla på frilandet i år!/Danuta ".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar