tisdag 12 maj 2009

11 rosor till överraskad dam i Ryssland

Eurovision Song Contest i tv-rutan. Jag i soffan med pajamasbyxor och amerikansk outlettröja anno 1997.

Semifinal - första halvan - går av stapeln ikväll från Moskva. Finlands eurotechno-bidrag tog mig tillbaks till början av 90-talet och gymnasiefest på BZ i Berzelii-park. Jag klädde mig skitsnyggt i svart figursydd kavaj med kjolvidd över rumpan från Randiga Rutan. Till det har jag glittriga strumpbyxor med små Mussefigurer och några slags mockasandaler med remmar och tjock sula. Under middagen får jag ingen bordsherre. I ena änden av ett långbord sitter vi fem tjejer brevid och mittemot varandra.

Min erfarenhet av ryskor som köper buketter är att de ofta gillar cellofan och stora rosetter. Och köper nå'n rosor till en ryska måste det vara udda antal. 11 rosor är bra i Moskva.


Bild från Russian Flora Blog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar