måndag 23 mars 2009

Kommer våren snart eller??

Jag ställde ut en massa nya härliga vårtecken utanför butiken på Mariatorget idag. Alla växter i kruka som jag räknar upp nu går att ha utomhus så länge det är plusgrader.

Tête-a-tête (en låg tät liten gul påsklilja), bellis (tusensköna), bulliga knappar i rosa, vitt och vinrött, luktviol (viola odorata) i ljust himmelsblått, gul och rosa primula (jordviva), kungsängslilja (en sorts fritillaria), rosa ranunkel, vit krokus, blå pärlhyacint och botanisk tulpan.

Och i zinkvaser med varmt vatten ställde jag vårkvistar. Päron, persika, körsbär, björk och vide.
Buntar med tulpaner fick trängas i plasthinkar. Red Princess, Silver Dollar, Princess Iréne, Rococo, Leó, Monte Carlo, Inzel, Weber's Parrot, Pretty Woman, Ballerina och Ronaldo.
Sedan hade vi också svenska tulpaner på lök som kommer från en liten odlare i Södertäljetrakten och två hinkar med ranunklar i alla möjliga färger.

Jag gjorde några tokiga bordsdekorationer till Kvarteret Skatan fotografering. Och så började det snö lagom tills att jag skulle promenera hem. Var tog våren vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar