onsdag 3 juni 2009

Sååå 90-tal

Jag var inne på Monki i Skrapan. Mode för dem som är hälften så gamla som jag. Två tonårstjejer stod och pratade middagsbjudning och mat.

"Hel kyckling i ugn - sååå 90-tal!" suckade den ena tjejen och himlade med ögonen.

En bit därifrån stod jag och fingrade på en klänning som liknade den jag hade i början på 80-talet när jag blev ettagluttare. Hel kyckling i ugn är min paradrätt - rätt i alla lägen.

Och nu lite citat från webben:

  • "Droppformade buketter känns lite 90-tal för mig..." (BröllopsTorget forum appropå att välja form på brudbuketten)
  • "Konservering känns bara för mycket 80-90-tal ..." (BröllopsTorget forum appropå att föreviga brudbuketten)
  • "På 90-talet (...) då for jag och plockade blommor som hängdes upp i hallen för torkning." (Prinsessan och Jag appropå torkade blommor)
  • "Det finns ju andra tjänster än blommor också. Just blommor tycker jag känns lite.. 90-tal liksom." (Flashback forum appropå Blommogram och att skicka blommor)

Till mitt försvar:
"Hel kyckling är bra och billig mat..." (så sant som det är sagt av Sara Begner från Saras Kök)


Bild från
Deborah Sumpter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar