onsdag 10 juni 2009

Buskis

Buskigt och tuffsigt. Ett dussin bordsarrangemang till Millesgården. Idag blev det blandade försommarblomster med örtiga inslag: blekrosa pion, mörkt vinröd borstnejlika, margriter, mörkblå toppkocka, ljusblå höstvädd, lime hortensia, vit bruddeutzia, vit mariaklocka, rosengeranium (Dr. Westerlunds hälsoblomma) och mynta. I glaserade svarta keramikfat med ojämn yta.


Jag gillar att det känns lite ruffsigt. Perfektion är trist. Det ska vara vackert med en twist.


Bild från en tossigt vild favorit: Saipua. Busenkelt?

3 kommentarer:

  1. Har lagt Saipua som favorit också. Härligt vilt

    SvaraRadera
  2. Marie Carlqvist11 juni 2009 kl. 20:01

    Visst e saipua inspirerande. jag gillar att du lägger upp en massa bra bilder på din blogg. Själv har jag inte hittat fotografen i mig. Glömmer eller så tycker jag inte att ljuset eller formatet blir särskilt snyggt. Nå't som ser vackert ut i verkligheten kan ibland se så boring ut på bild.

    SvaraRadera
  3. Tar tid med fotografering och bildredigering, men gillar det. Man måste ha en hyfsad kamera också.
    Kul med olika sorters blombloggar, gillar din lite friare stil.

    SvaraRadera