måndag 8 juni 2009

Nedräkning till studenten

Ett. Två. Tre. Fyra. Jag massproducerar 20 stycken studentbuketter att hänga om halsen med blå-gula band. Södra latin tar studenten imorgon. Jag var förresten där igår vid åtta-tiden på kvällen och röstade i Europa parlamentsvalet. Tripp tripp tripp upp för den gamla stentrappen på Maria Prästgårdsgata. Över skolgården och in med mitt röstkort i ett kuvert. Tre personer bakom ett skrivbord noterade att just jag hade röstat.

Fem. Sex. Sju. Åtta. Jag fortsätter göra buketter. 10 stycken á 160 kronor till försäljning i butiken.

Nio. Tio. Elva. Tolv. Nu börjar jag bli seg deg. En kopp kaffe. Och sen alla buketter som är beställda till imorgon förmiddag.

Jag steker tre ägg när jag kommer hem och väljer att inte titta på Kanal 9s måndagsfilm klockan nio.


Tidningsurklipp från familjen Lindgrens hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar