torsdag 23 april 2009

Vitt


En bukett helt i vitt. Inte helt ovanligt. Men alltid vackert. Vår granne tvärs över torget, klädbutiken Pure and Simple, vill alltid ha vita blommor. Restaurangen Bistro Süd vill helst ha vitt i sina tre stora fönster på Swedenborgsgatan.

Idag var en vit dag för mig. Jag satte ihop en bukett - helt i vitt - med bl a bukettspirea. För 700 kronor. Summa sumarum: vackert värre.

Jag gjorde en bordsdekoration i glasskål. Vit spirea, vita ranunkler, vit Avalanche ros och några rosor i blandade softa pasteller. Mumma!

Sen ställde jag ut nyinkomna utomväxter på zinkbleck. Vit Mårbackapelargon, vit snöflinga, vit violpensé, vit mandelblom och vit förgetmigej. Äppelblomskvistarna ställde jag i lilla fönstret.

Jag planterade två vita violpenséer sida vid sida i en gammeldags trälåda. Från en tjej till sin väninna. Sött och vackert.

Bilden är Craigs scannade blommor från hans blogg Ellis Hollow.

1 kommentar:

  1. Vitt är sååå vackert, försöker hålla det vita i majoritet i min trädgård. Kul att du jobbar i blomsterhandel, tror jag vet vilken butik det är – bodde en massa år på söder, men är numera stationerad i södra England.

    SvaraRadera