onsdag 29 april 2009

Tantigt


Igår när jag var hemma hos min kompis hörde jag mig själv säga, på blodigt allvar:

- Jessica, jag måste fråga, hur bär du dig åt egentligen för att få din pelargon så fantastisk?

Från kapitlet "Tanter" ur Martina Haags bok Hemma hos Martina (2oo4).


Jag gillar verkligen färgsäkra rejäla pelargoner. De passar mig. Då är jag väl lite tant. Tanter och jag köper Allas veckotidning. Bryggkaffe är gott. Liksom semla med hetvägg. Jag har prenumererat på Icakuriren (och fick en liten hushållsvåg på köpet).

Jag gillar jag att äta "rester". Engströms trikåaffär i hörnet Scheelegatan/Bergsgatan har fina grejer. Saker som är bra att ha i väskan: handkräm, cerat, nagelsax och näsdukar. Och tjocka sockor om jag skulle frysa om fötterna när jag är hemma hos en kompis (ursäkta: väninna).

Jag vill läsa reklamen som hamnar i brevinkastet. På Spåret är en favorit och går framför Idol och Let's Dance. Scholltofflor är sköna. Melodikrysset är mys. Och pelargoner blommar troget och flitigt. Så blir de när jag ger dem sol, frisk luft och växtnäring ibland när jag vattnar. Kolla websidan Pelagoner för nybörjare.

 

1 kommentar:

  1. Tant Marie, du nämner inte din svaghet för cigarrer .-), men jag vet nog att du smygpuffar mellan pelargonerna.

    SvaraRadera