tisdag 27 december 2011

Så vitt jag vet

"Vad har du tänkt dig. Vad vill du ha?"
"Det är därför jag kommer hit. För att ni ska hjälpa mig. Duken är röd. Det ska vara vita blommor."
"Det finns vita tulpaner, snitthyacinter, vita rosor, syren, prärieklocka, anastasiakryssantemum, vaxblomma..."
"Nej. Inte snittblommor."
"Ok. En fin vit azalea?"
"Nej."
"Vit julstjärna?"
"Nej."
"Är du säker på att det inte skulle vara fint med vita snittblommor till juldukningen?"
"Nej."
"Ok. Säg något du gillar själv?"
"Om du inte vill hjälpa mig så går jag någon annanstans!"
.....
"Vita julrosor?"
"Nej."
"Vita hyacinter?"
"Nej. Det här känns inte bra. Jag går någon annanstans."
.....
Summa summarum simsalabim. Det blev murgröna, kuddmossa, taklök och två små vita orkidéer till julbordet.

1 kommentar:

  1. Inte världens enklaste kund, så vitt jag kan förstå. Bra jobbat!!! Gott Nytt År

    SvaraRadera