tisdag 22 februari 2011

Bli florist


Florist verkar kul. Pyssla med blommor. En dröm.

"Brandman. Och florist." Enligt reklamen kan du bli din egen virtuella florist och skicka egenkomponerade tvådimensionella blommor via smartphone. Oh la la.

Bodil Malmsten berätta i en intervju i Svenska Dagbladet att hon kan önska att hon blivit något rejält och nyttigt. Till exempel florist. Jaaa, visst. Varför inte? Jag tycker statusen på yrket borde höjas - uppskattas. Bodil, min favvo, välkommen in i blomstervärlden. Dax för lite jord under naglarna. Jord, vind och vatten. Ett sätt att närma sig elementen.

2 kommentarer:

  1. Hej

    Tack för en mycket inspirerande blogg.Jag är utbildad florist från Sankt Görans Gymnasium jag behöver dock träna upp mitt binderi.Tips?
    Mvh
    Sandra som verkligen vill jobba/praktisera som Florist

    SvaraRadera
  2. önskar att jag kom på en massa tips- dötrist: träna, jobba och lär dig kunderna. inte så inspirerande tips från mig. Gilla läget och gilla yrket. kram och lycka till Sandra!

    SvaraRadera